torsdag 25 september 2008

Torsdag

Kom hem från skolan för ett tag sen och kände att jag ville att lite mystema så gjorde en kopp te, med smak av japansk jordgubbs colada, mums! Ska skriva en novell, göra engelska läxan, göra en svenska uppsats och jobba lite matte ikväll. Ska försöka hinna med allt, eller jag måste nog hinna med allt. Ska även vara barnvakt till små brosorna, men inte så jobbigt.
Vi hade även redovisning i NO idag, det gick bra. Redovisade om Syfilis, en könssjukdom. Inte mysigt. Men det var ju för att skrämmas som våran NO-lärare sa, så använd kondom!

Jag får ibland att jag känner mig sämst i världen, tex. idag på bilden. Då kände jag mig verkligen sämst, och då var jag deppig för det ett tag. Vet inte varför, har kännt den känslan lite då och då. Det kan bero på Dig men jag vet inte. Men tror nästan det. Du gjorde så jag kände mig dålig, usel och verkligen sämst. Det är jobbigt att känna sig dålig. Men tror inte jag kan få bort det.

Det kommer deppiga saker från mitt liv lite då och då i mina inlägg. Det är inte mening, men vill skriva hur jag mår, för då känns det lite bättre. Det känns bra att skriva av sig. Men nu ska jag prata lite om omvärlden eller vad man ska säga, haha.

Vi hade SO idag, kanske inte så konstigt. Men det är ett grupparbete, och min grupp håller på och jobba om kända brottslingar och även kända fall. Det är faktiskt intressant, vi arbetar med: lasermannen, insjömordet, styckmordsrättegången och alexandermordet, tror jag det hette. Styckmordsrättegången hände 1984, när en prostituerad kvinna försvinner. En månad senare hittas hennes kropp styckad. Men det mordet är ännu inte uppklarat. Ny teknik visar att fingeravtrycken som fanns på plastsäckarna inte tillhörde dom två läkare som sitter hittad. Det är ju helt sjuk egentligen hur länge man kan hålla på med ett fall när man inte har nå klara bevis. Men det är bra att tekniken blir bättre för då kan man dömma den skyldiga, men nu blev det lite annat än vad jag först tänkte skriva.

En annan grupp håller på med för/nack-delar med dödsstraff. Och då skulle dom göra en statistiklista för om klassen var för/emot dödsstraff.
Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker om det. Som det är nu kan man döda en människa och få kanske 10 år, och vad är det för straff egentligen? Man har tagit en annan människas liv! Då kan man själv få dödsstraff så dom oxå dör. Det lät hemskt, men varför leva om man tagit en oskyldig människas liv?! Men det är säkert många mördare som vill dö, eller det vet jag inte, men om dom får dödsstraff så får dom ju som dö på en gång och behöver inte lida. Då äre bättre att dom får sitta i fängelse tills dom dör, då får dom lida! Men som sagt jag vet inte, har inget bra svar i den frågan.
Vad tycker ni? Ska man införa dödsstraff eller inte?

Oj vilket långt inlägg det blev! Mycket tankar och känslor. Men nu måste jag fortsätta med läxorna och så ska jag läsa lite andra bloggar. Men jag skriver ikväll.
Puss och Kram

Inga kommentarer: