onsdag 8 oktober 2008

Detta år har varit helt förändrat, men nu i slutet har det blivit riktigt förändrat och det är så jobbigt! Alla har förändrats, ingen är siig själv. Även jag har förändrats till det lite sämre det kan jag inte neka. Men det är så jobbigt, många dissar varandra och många sviker sina vänner. Många uppför sig som jag vet inte vad och många vet jag inte om dom vill vara med mig eller inte längre. Många är inte med mig längre för att jag inte är lika populär som dom. Ska det vara så? Går världen ut på att vara populär? Är det den som är bäst som duger? När försvinner detta, när blir man accepterad för att man är sig själv? Kan det inte vara som förut? Alla var sig själva, ingen försökte vara någonannan för att passa in. Nu försöker alla bli den "coola" typen som folk ser upp till, vara populärast. Jag vill såklart vara mig själv och det vill nog dom flesta, men för att passa in måste man vara som alla andra. Göra som alla andra, vara lika populär som alla andra, se ut som alla andra! Folk pratar inte längre med mig på samma sätt, dom flesta iaf. Kan ni inte bara acceptera att jag är jag, istället för att undvika mig för att jag ser ut på ett annat sätt och inte är lika mycket i centrum som ni? Jag hoppas detta försvinner, att ni mognar till. Inse att ni gör fel! Inse att ni måste bli som vanligt, att ni ska vara er själva. Det är då jag älskar er mest, när ni är ni och ingen annan!

Inga kommentarer: