tisdag 7 oktober 2008

Höst

Satt nyss och läste lite bloggar och då fick ja att jag bara ville skriva av mig! så jag loggade in fort på min fina lilla blogg för att skriva av mig, vet egentligen inte vad jag vill/ska skriva, men vill bara skriva av mig. Jag kan väl börja med att säga att det här med nyttigare liv inte går så bra, haha det har gått en dag och det går åt h*vete haha, ojoj. Det här är inte riktigt min grej. Det är väl meningen att jag ska se ut såhär hela livet, inte kul... jag vill ju vara lika duktig som alla andra, men jag kan inte. Inte utan att någon är med mig hela dagarna, och puschar och stöttar. Oj klockan är mycket men jag vill inte lägga mig än, och så kan jag inte engelskan till imorgon heller, suck! Läxor och skola, suck suck säger jag bara.

Människor är inte som man tror dom är, även fast man kännt någon länge. Upptäcker man nya sidor hela tiden, både bra och dåliga. Jag har upptäckt dina dåliga sidor, men jag vill inte tappa kontakten med dig, för du är helt klart bäst. Men då måste du börja kämpa lite, för jag gör allt jag kan. Men det verkar inte räcka till...

I söndags satt jag och S och pratade på bussen hem från träningen, och det är många som ogillar mig inser jag. Om man inte känner mig så kan man nog ha lite emot mig. Jag är alltid glad och jag är väldigt öppen och social. Och det tror jag skrämmer många. Men jag vill inte att folk ska tycka illa om mig, om man känner mig hoppas jag verkligen inte att man tycker jag är jobbig/störig. Man ska lära känna folk innan man dömmer någon! och jag respekterar att endel kanske inte är likadana som jag, men då behöver dom inte vara dryga och taskiga. Men världen är väl uppbyggd så och det är väl bara att leva med....

Jag har inte haft någon "ledsen" dag under hela veckan! okej det har gått två dar, men ändå! Jag har bara varit väldigt irriterad! speciellt på en viss person... men om den slutar hålla på som den gör så blir det nog bättre.
Jag skulle kunna skriva massa klago mål, men det är ska inte vara en blogg med massa kritik! Det vill jag verkligen inte. Nu fåre bli lite glada saker.

Hösten är verkligen underbar. Jag tror jag skrev det i mitt förra inlägg, men det är helt underbart när träden blir i underbara färger! Sedan kommer vinter, grått och trist och alla blir deppiga och lessna. Men vintern kan vara mysig den oxå! När marken är alldelens vit och man går runt inne i stan och ser alla ljus, ser all julskyltning, när man får handla julklappar. Det är så mysigt, och jag längtar dit! Inte till dom kalla, vita vinter dagarna när man inte vill gå ut, utan till dom vinterdagar med vit mark och ljus lveralllt!
Men nu är klockan mycket och jag måste sova, får träna engelskan imorgon på morgonen, kan lite, suck.
Puss och Kram

Inga kommentarer: