fredag 10 oktober 2008

Fredag

Då var det fredag igen! :O var det inte måndag nyss? Det går inte att förstå att veckorna går så snabbt! Nu ska jag berätta vad som har gjort mig väldigt upprörd idag! Idag hade vi "styrelsemöte". Ni vet nog vad elevråd är? Det har man på dom flesta skolor, men på min skola heter det "elevkår" och då har man en styrelse som består av kanske 10 person. Och idag hade vi alltså styrelsemöte. När vi sitter där och pratar så berättar en lärare att biblioteket här i byn kanske ska stängas! Vad upprörda vi blev. Och det är bara för att kommunen ska spara på sina pengar! Går dom där pengarna ens till något vettigt? Nej och om det gör det, var är egentligen viktigare än ett bibliotek?! Det finns en högstadieskola, två mellanstadieskolor, en folkhögskola och 5 förskolor här i byn som lånar böcker på biblioteket. Ska vi då åka in till stan som tar 20 min för att låna en bok?! och alla småbarn, man lär sig av att läsa! dom kan inte sitta på en buss en gång i månaden för att fara in och låna böcker! det är ju skandal, man kan inte göra på detta sätt. Det borde vara totalt förbjudet! Vi springer alltid och lånar böcker till våra jobb där och dom som inte läser så mycket kommer ju verkligen inte orka åka in till stan för att låna en bok! tror ni att dom kommer bli bättre på att läsa eller få större lust att läsa då? nej det tror jag verligen inte! men någon dag nu i oktober ska det iaf vara så att dom ska sitta och diskutera detta och då ska jag och en till + en lärare och säkert många fler sitta och diskutera om detta. och oj vad jag ska kriga! Jag ska inte förlora. För man kan inte stänga ett bibliotek det är väl lika viktigt som en sporthall eller skola eller vad som helst! Nej det är inte rätt man kan inte stänga ett bibliotek. Man lär sig genom att läsa, utvecklar sin fantasi, sitt språk, sin förstålse allt och ingen ids fara in till stan för att låna en bok. Fattar inte dom dumma politikerna och kommunen det?! Jag skulle verkligen vilja bli politiker så det blir lite ordning i samhället, nu äre bara än enda röra! Dom stänger skolor hit och dit, minskar lärarantalet, stänger bibliotek ojoj. Vad är nästa plockar bort kvarter?! Nej såhär kan min inte ha det! Oj nu måste jag springa och sminka mig S och F kommer snart. Men jag hoppas fler reagerar på detta!
Puss och Kram

Inga kommentarer: